2008. november 11., kedd

A számítógépes játékok Orson Welles-e

Will Wright

A számítógépes játék a XXI. század művészete; ugyanolyan dinamikusan fejlődik, mint száz éve a film. A párhuzamnál maradva: a nagy áttörést egy Orson Welles kaliberű géniusztól várják. Vajon a Spore-alkotó Will Wright ez a géniusz, a játék Orson Welles-e?
Egyes vélemények szerint a művészeti ág most tart ott, mint a film az 1910-es években. Egyik-másik alkotást már nemcsak szórakoztatásként, hanem művészetként, kifinomult intellektuális élményként boncolgatják a szakértő elemzők. Ugyanők mondják, hogy a játékok forradalmi megújulása – értsenek rajta akármit is – után jön a nagykorúság. Ez a folyamatos megújulás azonban már mintegy öt-tíz éve érzékelhető. Az átalakulás ugyan „forradalom” nélkül megy végbe, és az MMORPG-k, szintetikus világok mellett legmarkánsabban a SimCity, a Sims és a Spore alkotójának, Will Wright-nak a munkássága fémjelzi.
forrás

Nincsenek megjegyzések: